Uzman Öğretmenlik “Öğrenme ve Öğretme Süreçleri” Deneme Sınavı
Uzman öğretmenlin ve başöğretmenlik sınavına hazırlanan öğretmenlerimiz için 33 sorudan oluşan “Öğrenme ve Öğretme Süreçleri” deneme sınavıdır.
Bu sınavda her çözümde cevapların yeri değişecektir. Tüm soruları hatasız şekilde cevaplayana kadar tekrarlanması yararlı olacaktır.
“Öğrenme ve Öğretme Süreçleri“nden Uzman öğretmenlik sınavında 15, Başöğretmenlik sınavında 12 adet soru sorulacak. Bu nedenle bu konuyla ilgili mini deneme sınavları 15 sorudan oluşacaktır.
Diğer Uzman Öğretmenlik Sınavları >>
Öğrenme ve Öğretme Süreçleri Deneme Sınavı – 33 SORU
Öğrenme ve Öğretme Süreçleri Deneme Sınavı – 33 SORU
1) “Öğrencilerin hazırbulunuşluk, öğrenme hızları, ilgileri, bilişsel yetenekleri ve öğrenme stillerindeki bireysel farklılaşmanın öğretim ortamında meydana getireceği olumsuzluğu gidermek amacıyla kullanılmaktadır.”
Yukarıda anlatılan farklılaştırılmış öğretimde kullanılan yöntem ya da teknik aşağıdakilerden hangisidir?
2) “Bu seviyede, öğrenciden sadece öğretilen bilgilerin hatırlanması istenir. Bilimsel bilgiler, hipotezler, teoriler, kavramlar gibi olguların sadece anlatıldıkları şekliyle hiçbir yorum getirmeden hatırlanması bu seviyenin kapsamına girer. Bu basamakla ilgili sorular, ne, nerede, ne zaman, kim ve tanımlayın gibi soru kelimeleri ile kurulur.” Yukarıda sözü edilen düşünme becerisi aşağıdakilerden hangisidir?
3) İlgili literatüre göre etkili bir farklılaştırmanın en az kaç temel ilkesi vardır?
4) “Öğrencilerin eş zamanlı olarak çeşitli öğrenme aktivitelerini gerçekleştirebilecekleri merkezlerdir. Öğrenciler farklı hazırbulunuşluk düzeylerine göre farklı öğrenme görevi ve aktivitesine yönlendirilir. Böylece bir konuda kazanmış oldukları üzerinde durmayarak kendi açılarından boşa vakit geçirmemiş olur.”
Yukarıda anlatılan farklılaştırılmış öğretimde kullanılan yöntem ya da teknik aşağıdakilerden hangisidir?
5) ”Birçok özellik açısından birbirinden farklı öğrencilerin grupları için geliştirilmiştir. Her türlü zekâ, malzeme, stil, içerik vb. özelliklerden faydalanan küçük grup uygulamasıdır. Bu uygulama ile öğrenciler birbirlerinin olumlu yönlerinin farkına varmış olur. Yani her öğrencinin farklı bir yönden çalışmaya katkı yapması sağlanır.”
Yukarıda anlatılan farklılaştırılmış öğretimde kullanılan yöntem ya da teknik aşağıdakilerden hangisidir?
6) Bloom’un taksonomisinde altı tane üst düzey düşünme becerisi vardır. Aşağıdakilerden hangisi bunlardan biri değildir?
7) “Proje yönteminin bireysel uygulanan şekli olarak tanımlanabilir. Bu strateji derse destek amacıyla kullanılabilir. Projenin içeriğinde olduğu gibi araştırmasının planlanması ve yürütülmesi ile sunumun nasıl yapılacağı konusunda da karar öğrencilerin kendisine aittir. Öğrenci proje konusunu mevcut üniteden olmak kaydıyla kendisi seçer. Proje süresi 3-6 hafta olarak belirlenir.”
Yukarıda anlatılan farklılaştırılmış öğretimde kullanılan yöntem ya da teknik aşağıdakilerden hangisidir?
8) “Her öğrencinin düşünme ve öğrenme konusunda güçlü tarafları bulunmaktadır. Öğrenciler, bu güçlü taraflarını kullanırken daha kolay öğrenir ve üretirler.” görüşüne sahip, çoklu zeka kuramının sahibi kimdir?
9) Aşağıdakilerden hangisi farklılaştırmanın temel öğelerinden biri değildir?
10) Farklılaştırılmış öğretimin teorik çerçevesini oluşturan kişi aşağıdakilerden hangisidir?
11) Bloom’un taksonomisindeki üst düzey düşünme becerilerinden hangisi ilk sırada yer alır?
12) Farklılaştırılmış öğretimi; hazırbulunuşluk düzeyleri, ilgi alanları ve öğrenme profillerindeki farklılıklara odaklanıldığında öğrencilerin en iyi öğrendiği öncülüne dayanan bir öğretim felsefesi olarak tanımlayan kişi aşağıdakilerden hangisidir?
13) Farklılaştırılmış öğretim temsilcileri hangi şıkta doğru verilmiştir.
14) Bloom’un taksonomisindeki üst düzey düşünme becerilerinden hangisi son sırada yer alır?
15) Bloom’un taksonomisindeki üst düzey düşünme becerilerinin sırası hangisinde doğru verilmiştir?
16) Bilgiler hangi öğretim yöntemiyle ilgilidir?
- Öğrenci öğrenmeye aktif olarak katılır
- Algılama ve akılda tutma daha uzun sürelidir
- İlgi ile güdülenme ve öğrenme sağlar
17) Öğrenciyi merkeze alan bir sınıf etkinliği düzenlenirken hangisi dikkate alır?
18) Hangisi bir öğretmende bulunması gereken özelliklerden birisi değildir?
19) Kalkınmanın şehirden mi yoksa köylerden mi başlanır? şeklinde gelişen bir tartışma başlatan bir öğretmen öğrenci grubunu ikiye ayırıp jüri önünde tartışma yapmışlardır ve kazanan grubu jüri belirlemiştir.
Bu yapılan yöntem hangisidir?
20) Bir konuyu çeşitli bakış açılarından, ancak net ve çatışmasız bir şekilde araştırmanın bir yoludur. Bireyler veya gruplar tarafından alışılmış düşünme biçimlerinin dışına çıkmak, farklı yaklaşımları denemek ve daha sonra nasıl ilerleneceği konusunda yapıcı düşünmek için kullanılabilir.
Bu yöntem hangisidir?
21) Öğrencinin öndeki arkadaşıyla konuştuğunu gören öğretmen, hangisini öncelikle uygulaması uygundur?
22) Öğrencinin denemeyi gerçek anlamda yapması halinde riskler varsa öğrenciye temel becerileri kazandırmak amaçlı kullanılır.
Bu yöntem hangisine en uygundur?
23) Müzisyen olmaya eğilimli olan Emre’nin babası ona karşı çıkıp mimar olması için yönlendirmiştir.
Emre’nin babası onu hangi çoklu zeka alanıyla ilgili tercihini umursamamıştır?
24) Anlatılanlar hangi öğretim yöntemiyle ilgilidir?
- Yaparak ve yaşayarak öğrenmeyi amaçlar
- İş ve işyerinde deneyim kazanılır
- İş yaparak gerektiği şekilde öğrenilir
25) Öğrencilerin öğretim materyalinin yanına gidip, materyalin dğal yerleşiminde görüp kendi akademik ve sosyal gelişiminin sağlandığı yöntem hangisidir?
26) Bİlge öğretmen “Nasıl bir şehir haya edersiniz?” diye bir tartışma başlatır. Öğrencilerinden bu konuda açıkça ve akıllarına gelen şekilde tartışmalarını tembihlemiştir.
Bu yöntem hangisine en uygundur?
27) Sununun sonunda dinleyicilerin konuşmacılara sorular sorduğu ve sunumu yapanında soru yanıtını verdikleri tartışma yöntemidir?
28) Bir tarih öğretmeni öğrencileri müzeye götürüp, ilgili müzedeki eserler ile ilgili ayrıntılı bilgi verip sonuçlarını da sınıfta paylaşmıştır.
Bu öğretmen hangi öğretim yöntemini kullanmıştır?
29) Radyo televizyonculuk bölümündeki eğitimci, konuyu bir spikerin anlatmasını istemiş ve sınıfa davet etmiştir.
İlgili eğitimci ile ilgili hangisi söylenebilir?
30) Sağlıklı iletişim süreci oluşturabilmek için öğretmenin sınıf içinde hangisine dikkat etmesi lazımdır?
31) Aşağıdakilerden hangi yöntem iki veya daha fazla sayıda öğretmen veya eğitimcinin, etkinlikleri planlama, sunma, değerlendirme gibi işbirliği içinde çalışmalarını sağlar?
32) Bütün sınıfın her aşamada çalışarak bir önceki grubun yaptıklarına katkı sağlayarak bir basamak ileri götürmeyi, yarım kalan işi tamamlamayı öğreten bir yöntemdir.
Bu yöntem hangisine en uygundur?
33) Bir grubunu üyelerinin belli konu veya problemin üzerinde araştırma yaparak eriştikleri verileri incelemeleri ve sonrasında görüşlerini eşit sürelerle açıkladıkları tartışma yöntemidir?
Varsayılan Metin